5-та триєнале сучасного мистецтва «Український Зріз» UKRANE! UNMUTED», яка відбувалася протягом листопада-грудня 2022 року в Каунасі, в іконічній будівлі Центрального поштамту, наробила шуму – попри жорсткі часові й ресурсні рамки для її втілення. Жодна європейська…
Цього року моя особиста Венеційська бієнале розпочалася низкою світлин середнього пальця на тлі порожнього й закритого російського павільйону. Це була достеменна метафора європейської геополітики: імперії та потужні супердержави ніколи не зникають назовсім: змушені ненадовго замовкнути…
“Дівчата гарні, навіть не скажеш, що в полоні та тяжко працюють”, — так прокоментував пост із архівною фотографією примусових працівниць у нацистській Німеччині (т. зв. “остарбайтерок”) один із користувачів Facebook. Це виглядає як типове для…
Хай як це парадоксально сьогодні виглядає, але для багатьох моїх співвітчизників ця страшна війна стала не лише зустріччю з горем, а й зустріччю із собою, зустріччю зі своєю власною країною, яку до нападу Росії можна…
1. «Нація нізвідки» – так називалася стаття поважного автора, колишнього Посла США в Совєтському Союзі Джека Метлока, опублікована 2000 року в авторитетному виданні The New York Review of Books. Ця презирлива назва була не одна…
Рік, що закінчується, одночасно став і чи не найменш насиченим культурними подіями за всі роки незалежності, і водночас найважливішим з погляду зламу культурної парадигми. Ми попросили культурну менеджерку Іванну Скибу-Якубову, для якої, як і для…
Початок повномасштабного вторгнення Росії в Україну очікувано поклав край багатьом культурним проєктам і мистецьким практикам. Хтось оговтався досить швидко і почав займатися звичними практиками в незвичному оточенні. Хтось досі не може повернутися в культурне поле,…
У вересні на Венеційському кінофестивалі відбулася світова прем’єра фільму Антоніо Лукіча «Люксембург, Люксембург». Наталя Серебрякова подивилася фільм та впевнена, що він сподобається усім фанатам дебютної стрічки Лукіча «Мої думки тихі». У шалені дев’яності батько двох…
У 2021 році на другому Конгресі культури у Львові я брала інтерв’ю у Паскаля Ґілена, і ми торкнулися теми мистецьких резиденцій. Вже тоді Ґілен наголошував на їхній необхідності як на прихистку для митців, які тікають…