Підсумки Каннського фестивалю

Photo credits: Daniele Venturelli, Getty Images
Завершився 77-й Каннський кінофестиваль, на якому була кореспондентка «Коридора» Natalia Serebryakova. На жаль, вона незадоволена підсумками кінофестивалю і ось чому.
По-перше, Україна цього року була майже не представлена у Каннах. Не було жодного українського фільму в програмі, навіть короткометражного (як минулого року). Був єдиний спецпоказ фільму “Трішки чужа” Світлани Ліщинської, а також українську тему було представлено у польському фільмі “Люди” з Оксаною Черкашиною (теж спецпоказ).
 
Найбільш обурливими виявилися призи, роздані журі під проводом американської режисерки Грети Гервіг (“Барбі”) у суботу.
Золоту пальмову гілку отримав фільм Шона Бейкера “Анора” з російськими акторами у головних ролях – Юрою Борисовим, Марком Ейдельштейном та Дар’єю Єкамасовою. Це історія кохання сина російського олігарха до американської стриптизерки. Російські кінокритики, яких на жаль, на фестивалі було дуже багато, радіють тому, що відбулося “скасування скасування” російської культури. А Грета Гервіг показала себе як людина, далека від адекватних політичних рішень та гуманізму як такого.
 
Інші призи – трохи кращі. Так, гран-прі отримала індійська феміністська стрічка про двох медсестер Пайал Кападії “Все, що ми уявляємо як світло”.
Приз журі отримав фільм 72-річного французького режисера Жака Одіара “Емілія Перес”, і це справжній шедевр – яскравий мюзикл про історію трансгендерного переходу глави мексиканського наркокартелю. У картині знялися Зої Салдана та Селена Гомес, які показали себе просто чудово. Усі акторки цього фільму отримали приз “За найкращу жіночу роль”.
“Найкраща чоловіча роль” дісталася Джессі Племонсу за роль у фільмі “Всі види доброти” Йоргоса Лантімоса. Грецький режисер не встиг ще пережити успіх свого попереднього фільму “Бідолашні створіння”, як оголосив, що вже після каннської присутності зніме новий фільм – і знову з Еммою Стоун.
 
Найкращим режисером фестивалю став португалець Мігель Гомеш, який представив синефільську історію постколоніалізму “Гранд-тур”. На жаль, було видно, як багато хто на показі під час цього фільму заснув.
Спецприз журі дістався стрічці іранського опозиціонера Мохаммеда Расулофа “Священне насіння інжиру”.
 
Приз за найкращий сценарій пішов французькій режисерці Коралі Фаржі за фільм “Речовина”. Це огидний боді-горор у головній ролі з Демі Мур, яка бореться з природним процесом старіння за допомогою ін’єкцій з дивною речовиною. До речі, цей фільм куплено для показів на території України.

Коментарі